Services

 

Bezorgservice
Laat uw gezondheid (tijdelijk) te wensen over? Hebt u daarbij speciale geneesmiddelen nodig? En kunt u niet zonder specifieke hulp- en verbandmiddelen? De apotheek staat ook in moeilijke periodes graag voor u klaar! Uw gezondheid is onze drijfveer. Waar nodig zoeken wij in samenspraak met andere zorgverleners naar goede oplossingen voor specifieke problemen. Wilt u gebruikmaken van thuisbezorging van uw genees- en/of hulpmiddelen? Neem dan contact op met uw apotheek.

Bezorgtijden:
Iedere dag van 12. 00 uur  tot 17.00 uur.

Wilt u gebruikmaken van thuisbezorging van uw genees- en/of hulpmiddelen? Neem dan contact met ons op via 020 615 66 08.

Spreekuur
Wilt u graag meer weten over uw geneesmiddel(en), over uw ziektebeeld of over hulpmiddelen? Ga langs bij Apotheek Delflandplein of maak een afspraak voor een spreekuur met de apotheker. In een persoonlijk adviesgesprek kan u meer verteld worden over uw genees- of hulpmiddelen en kunnen al uw vragen worden beantwoord.

Er is wekelijks een inloopspreekuur op:
Maandagochtend tussen 10.00 en 12.00 uur.

Central Filling
Omdat er een intensieve samenwerking is met de Plesman Apotheek hebben we een korte tijd geleden een nieuwe werkwijze in de apotheek geïmplementeerd, het concept ‘Central Filling’ (CeFi). Dit betekent dat we de recepten voor u invoeren, waarna de medicatie bij de Plesman Apotheek klaargemaakt wordt en de dezelfde dag dan wel de volgende dag bezorgd wordt in bij Apotheek Delflandplein. Indien u bezwaar heeft dat uw medicatie in de Plesman Apotheek wordt klaargemaakt kunt u dit ten alle tijden kenbaar maken.

Servicedagen en voorlichtingsdagen
De Plesman Apotheek organiseert in samenwerking met Apotheek Delflandplein verschillende voorlichtingsavonden in 2016.
Indien de data en de onderwerpen bekend zijn zullen deze op de website geplaatst worden.

Privacy
De balie van de apotheek is zo ingericht dat het mogelijk is een gesprek te voeren zonder dat een ander mee kan luisteren. Daarnaast heeft de apotheek een aparte spreekkamer voor het voeren van een persoonlijk gesprek. 

Vragen
Wilt u graag meer weten over uw geneesmiddel(en), over uw ziektebeeld of over hulpmiddelen? In een persoonlijk adviesgesprek vertellen wij u graag meer over uw genees- of hulpmiddelen en beantwoorden wij al uw vragen. U kunt ook een afspraak met ons maken voor een persoonlijk adviesgesprek.    

Overgevoelig voor bepaalde stoffen?
Als u ergens allergisch voor bent, is het verstandig dat bij de apotheek te melden. Wij voeren dat dan in onze computer in, zodat wij u kunnen waarschuwen als uw allergie problemen oplevert in combinatie met de geneesmiddelen die u gaat gebruiken.
Ook als u zwanger bent of borstvoeding geeft, kan het nuttig zijn ons dat te melden. Sommige geneesmiddelen mogen dan niet (samen) gebruikt worden. We geven u graag advies.

Bestellingen
In de apotheek hebben we veel producten op voorraad. Dus als u met een recept bij ons komt, zullen wij u vaak direct kunnen helpen. Mochten wij iets voor u moeten bestellen, dan kunt u het geneesmiddel de volgende dag ophalen. Het is verstandig om geneesmiddelen of incontinentiematerialen waar u niet buiten kunt niet op het laatste moment aan te vragen.

Oude geneesmiddelen
Op de verpakking staat tot welke datum uw medicijnen goed blijven. Breng geneesmiddelen die over de datum zijn en geneesmiddelen die u niet meer gebruikt terug naar de apotheek. Etiketten moeten dan vooraf van de doosjes verwijderd zijn. 

Overleg met artsen
Artsen en apothekers werken nauw samen. Soms is er iets bijzonders met een recept. Een vreemde dosering bijvoorbeeld of een medicijn waarbij extra controle nodig is. Dan overleggen we zo nodig met uw arts. 

Zorgverzekering
Gaat u naar een andere verzekeraar of krijgt u een nieuw polisnummer? Wanneer uw verzekeringsgegevens wijzigen, is dat voor de apotheek ook belangrijk om te weten. Wij kunnen dan de aan u verstrekte medicijnen op de juiste wijze declareren.  Daarnaast kunt u de geneesmiddelen contant  betalen maar het liefst laten wij de betalingen via de pin verlopen.